fredag den 29. juli 2011

MAC nyheder

Min samling af MAC er endnu engang blevet udsat for forøgelse. For et par uger siden søgte jeg rundt på bazaren Trendsales og fandt en bruger som tidligere havde været ansat hos MAC i Magasin, København. Hun ville sælge ud af alle hendes mange og uimodståelige produkter, samt pensler. Jeg faldt PLADASK for et sæt pensler som knap nok havde været brugt. Jeg modtog pakken i mandags og følte mig som et lille barn igen. De havde overhovedet intet slid, og MAC-mærket, samt penslens nummer var ikke slidt af - som der sker ved brug. (For at undgå at trykket forsvinder kan man dække mærket med gennemsigtig neglelak - Wupti, så forsvinder det ikke). Kan klart anbefale at handle over Trendsales. Jeg har selv solgt og købt derinde, mange gange, og har intet negativt. Det er nemt, overskueligt og der er masser af penge at spare! Sættet som jeg købte, består af seks forskellige pensler med samlet værdi 1400 kr. - Jeg gav 600 kr. inkl forsendelse og mener bestemt at det har været rimeligt.


Fra venstre:
Nr. 188 - Smal og flad-toppet pensle. Egnet til blushes, men også perfekt til foundations.
(Den lægger en let og behagelig overfalde, uden streger og plamager)
Nr. 169 - Stor rektangulær børste. Perfekt til at p
åfører blushes.
(Den er god til at give kindbenene lidt kant. Kan nemt blendes ud til mere naturligt look)
Nr. 223 - Blød og smal pensler med afrundet spids. Egner sig til at blende øjenskygger.
(Den er god til at blende og tone øjenskygger sammen og skabe et let look)
Nr. 227 - Stor og bred pensler. Egner sig til at påfø
re øjenskygger eller highlighte øjnene.
(Giver en blød og ensformet farve på øjenlåget)
Nr. 192 - Bred og aflang pensel med flad spids. Egner sig til at skabe blød kant omkring øjet.
(Perfekt til at indramme øjet og skabe rette form af øjenskyggen)
Nr. 190 - Stor og flad pensler. Egner sig til påføring af concealer og foundations.
(Giver en "tykkere" og mere dækkende overfalde. God til kroge omkring øjnene og næsen)

Udover det fantastiske pensel-sæt som er købt bru
gt, så har jeg investeret i et par nye, matte øjenskygger, som egner sig perfekt til hverdagsbrug. Jeg har selv grønne øjne, hvor brun og grønlige nuancer fremhæver min øjenfarve. Selvom MAC også har øjenskygger med shimmer, så synes jeg at matte øjenskygger giver et blød og naturligt look. Farverne er en espresso brun, samt en olivengrøn farve. Disse farver egner sig også som base for et mere festlig look, som evt. kan spices up med en fed eyeliner, eller en anden passende nuance som giver øjet dybte. Sidst men ikke mindst, så måtte jeg eje en kongeblå eyeliner. En sort traditionel mascara kan godt give meget markeret og fremhævet øjne, men jeg også synes at en blå mascara er super flot. Det giver et lækkert og anderledes skær, og her kan min nye blå eyeliner give øjet mere farve og fremhæve den grønne nuance i mine øjne.


Øjenskyggerne er farverne, Espresso og Coquette (Farverne snyder lidt på billedet)
Eyelineren er farven Navy Stain.

1 kommentar:

  1. Tillykke med det røverkøb på Trendsales. Ikke til at undvære.

    Kh mor

    SvarSlet